W dniu 5 czerwca 2019 roku w Laboratorium Dydaktyki Chemii odbył się doroczny Dzień Dziecka przeznaczony dla dzieci i wnuków pracowników Wydziału Chemii Uniwersytetu Warszawskiego. W zajęciach wzięło udział blisko 60ciu młodych adeptów sztuki chemicznej, podzielonych na trzy kategorie wiekowe. Uczestnicy ubrani w stroje ochronne (fartuchy, okulary i rękawiczki) oglądali doświadczenia pokazowe, aktywnie w nich uczestniczyli, a także sami eksperymentowali.
Najmłodsi (w wieku przedszkolnym) oglądali doświadczenia (m.in. różnobarwne chemiczne oranżady, niezwykłą żywą pianę czy zmieniające barwę kolorowe soki) oraz eksperymentowali, z pomocą prowadzących i opiekunów, tworząc jojo i ogrody chemiczne, kolorując mleko oraz sprawdzając nienewtonowskość mieszaniny mąki i wody. Uczniowie szkoły podstawowej wyruszyli w podróż chemiczną lokomotywą, podziwiali wydobywającego się z ognia potwora, płonący (ale nie spalający się) banknot, płonącą mąkę, burzę w probówce, kolorową elektrolizę, ogniwa owocowe, fotochemię, włosy na monecie, chemiczne jojo, bar chemiczny, tajemne pismo, pachnące mydełka, chromatografię, a na koniec ryczącego misia. Najstarsi (licealiści) mieli możliwość obejrzenia: kolorowej elektrolizy, włosów na monecie, czyszczenia srebra, a następnie przeprowadzenia samodzielnego analizy jakościowej kationów: zarówno reakcji charakterystycznych, jak i samodzielnego poszukiwania kationów w próbce o nieznanym składzie.
Zajęcia poprowadzili studenci realizujący blok dydaktyczny pozwalający na uzyskanie uprawnień do nauczania chemii w szkole pod opieką: dr Anny Makowskiej, dr Agnieszki Siporskiej i dra Krzysztofa Stolarczyka.